[lmt-post-modified-info]

نحوه شستشو بالش مموری فوم و لکه بری

نحوه شستشو بالش مموری فوم و لکه بری

از آنجایی که بالش همواره مورد استفاده قرار می گیرد پس از زمانی دچار آلودگی هایی میشود که حاصل از عرق و چربی سر و لکه های گوناگون است. باید یادمان باشد که نحوه ی شستشوی بالش ها با یکدیگر متفاوت است.

ملحفه های تشک، بالش و هر چیزی که مربوط به خواب شما است باید هفته ای یک بار مورد شستشو قرار بگیرند. شستشوی ملحفه ها امری مهم است زیرا در طول شب پوست های مرده و چربی حاصل از پوست بدن و تعریق بر روی روکش تشک و بالش قرار می گیرند و باعث ایجاد آلودگی و بوی نامطبوع می شوند که میتواند برای پوست شما ضرر داشته باشد.

شستشوی بالش ولحاف

بالش های مموری فوم در سرما سخت‌تر می شود اما ویژگی جالب آن این است که به محض برخورد با بدن به دمای بدن رسیده و در آن حالت تمام ویژگی های فیزیکی قبلی خود اعم از نرمی و حالت پذیری را باز می یابد که این یکی از مهمترین ویژگی این نوع فوم است.

این نوع بالش به شدت برای استفاده بانوان در هنگام خوابیدن در بارداری توصیه می شود.

نحوه شستشو بالش مموری فوم

برای شستشو بالش مموری فوم باید به چندنکته توجه کرد:

شستشو با ماشین لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی بستگی به مموری فوم استفاده شده در بالش دارد. اگر بالش از مموری فوم یک تکه باشد به هیچ عنوان امکان شستشوی آن در ماشین لباسشویی وجود ندارد. اما اگر بالش از مموری فوم خرد شده تهیه شده باشد میتوانیم آن را در ماشین لباسشویی بیاندازیم. بالش تهیه شده از مموری فوم یکپارچه دارای طول عمر و استقامت زیادی می باشد اما به دلیل استفاده از مواد مخصوص در ساختار آن امکان شستشوی آن در ماشین نیست زیرا به هنگام خیس شدن و تحت فشار قرار گرفتن شکل ابتدایی خود را از دست می دهد.

چنانچه بالش را در ماشین لباسشویی قرار دادید و از آسیب های وارده به آن نااگاه بودید ایرادی ندارد ولی از تکرار مجدد آن خودداری کنید و اگر بالش شما به هر دلیلی خیس شد آن را در خشک کن قرار ندهید و فقط از آفتاب و هوای آزاد برای خشک شدن بالش استفاده کنید.

نحوه شستشو بالش مموری فوم خرد شده

بیشتر بالش هایی که از مموری فوم خرد شده تشکیل شده اند را می توانیم با ماشین لباسشویی و مواد شوینده ی ملایم مورد شستشو قرار داد اما باز هم باید به دستورالعمل شستشو آن توجه کرد تا متوجه شوید که آیا برای شستشو مجاز به استفاده از ماشین لباسشویی هستید یا خیر.

سوال مهم اینکه چگونه بدون آسیب بالش خود را لکه بری و تمیز کنیم؟؟

شاید برای شماهم اتفاق افتاده باشد که بالش با نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه، خون یا هر مواد دیگری آلوده و دچار کثیفی شود و باید قبل از ماندگاری دائمی کاملا تمیز شود. تمیز کردن لکه های سطحی و عمقی در بالش های مموری فوم با یکدیگر متفاوت می باشند و باید به آنها دقت کنیم.

لکه ی ضعیف چای و قهوه

بالش را از روکش خارج کنید و لکه ی به وجود آمده را با اسفنج و مایع شستشوی ملایم لکه گیری و تمیز کنید.

شستشوی لکه چای

لکه ی قوی خون یا شربت

برای پاک کردن لکه ی خون از آب اکسیژنه استفاده کنید. روکش بالش را جدا کنید و با کمک مسواک و آب اکسیژنه لکه را محو کنید.

لکه شربت روی بالش

چگونگی شستشوی بالش مموری فوم به صورت عمقی

همانگونه که گفتیم شستن بالش در ماشین لباسشویی درست نمی باشد اما برای آنکه بالش را از آلودگی پاک کنیم میتوانیم آن را مورد شستشوی دستی قرار داد. نحوه شستشوی بالش مموری فوم باید به اینگونه باشد ظرفی که بالش به راحتی و بدون فشار در آن قرار بگیرد را انتخاب کنید با آب پر کرده و مقداری مایع لباسشویی به آن اضافه کنید.

بالش را در آب فرو ببرید و با کمی فشار دست آب را به عمق بالش برسانید. پس از آنکه خاطرتان از بابت رفع آلودگی ها راحت شد آب ظرف را خالی کنید و بالش را در معرض جریان ملایم آب قرار دهید تا کف و آب چرک از بالش خارج شود. همچنین از پیچ و تاب و فشار آورن به بالش به منظور خارج کردن آب بپرهیزید و در آخر بالش خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود و رطوبت از آن خارج شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمیدانید خوابیدن بدون بالش بهتر است یا با بالش؟ مقاله خوابیدن بدون بالش را مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول

شستن بالش مموری فوم با ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟

شستن بالش در ماشین لباسشویی درست نمی باشد اما برای آنکه بالش را از آلودگی پاک کنیم میتوانیم آن را مورد شستشوی دستی قرار داد.

چگونه بدون آسیب بالش مموری فوم خود را لکه بری کنیم؟

بالش را در آب فرو ببرید و با کمی فشار دست آب را به عمق بالش برسانید. پس از آنکه خاطرتان از بابت رفع آلودگی ها راحت شد آب ظرف را خالی کنید و بالش را در معرض جریان ملایم آب قرار دهید تا کف و آب چرک از بالش خارج شود.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.