[lmt-post-modified-info]

نکات مهم در انتخاب رنگ روتختی

نکات مهم در انتخاب رنگ روتختی

دکوراسیون و طراحی به روز در زندگی جدید ، بسیار اهمیت ویژه ای دارد . داشتن تم زیبا و جذاب برای هر خانه ای بسیار مهم است .
اما مهمترین بخش هر خانه در نظر خیلی از مردم اتاق خواب است چرا که اتاق خواب محل استراحت اصلی ما میباشد و زمان زیادی از زمان در خانه بودن را در اتاق خواب سیر میکنیم ، به همین جهت داشتن روتختی مناسب ، کیفیت بالا بسیار ارزشمند است تا در زمان استراحت ، استراحتی با کیفیت بالا داشته باشیم.
جدا از اینکه باید کیفیت و جنس روتختی مرغوب باشد جذابیت و زیبایی بصری نیز تاثیر زیادی در اتاق خواب ما دارد . اتاق خواب باید فضایی پر انرژی و در عین حال آرامش بخش داشته باشد پس انتخاب طرح و رنگ بسیار مهم است که هم با سلایق ما همخوانی داشته باشد و هم آرامش بخش باشد. همخوانی رنگ روتختی با بقیه وسایل اتاق خواب از دیگر عوامل انتخاب رنگ روتختی میباشد.

در این مقاله از وبسایت دستر قصد داریم تا به بررسی کامل نکات مهم در انتخاب رنگ روتختی بپردازیم، پس تا انتها با دستر همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب رنگ روتختی

عوامل زیادی در انتخاب رنگ روتختی تاثیر گذار است ، مولفه هایی مثل ؛

  • به علاقه و سلایق خود توجه زیادی داشته باشید
  • همخوانی با دیگر اجزا و وسایل اتاق خواب و ست چوب
  • سن و سال شخص یا اشخاصی که در اتاق خواب استراحت میکنند
  • کیفیت روتختی و ثبات رنگ آن
  • استفاده از رنگ های ممکل
  • هماهنگی با رنگ اتاق خواب

این موارد از مهم ترین مولفه های انتخاب رنگ رو تختی میباشند که در ادامه ی مطلب هر کدام از مولفه ها را جداگانه و کامل بررسی میکنیم.

روتختی

۱. علاقه شخصی

اصلی ترین و در عین حال مهم ترین نکته در انتخاب تخت ست روتختی، علاقه فرد است.
تا زمانی که شما از رنگ روتختی خود رضایت نداشته باشید، هیچ تکنیک روانشناسی نمی‌تواند خوابی آرام را برای شما رقم بزند.  بنابراین بهتر است پیش از هر کاری مشخص کنید که وجود کدام رنگ‌ها در اتاق خواب شما به شما آرامش می‌بخشد. پس از تعیین این رنگ‌ها سری به فروشگاه دستر بزنید و رنگ‌ های ست‌ های این فروشگاه را بررسی کنید. در میان گزینه‌های مختلف این فروشگاه حتما می‌توانید ست‌ های جذابی را متناسب با سلیقه خود پیدا کنید.

۲. همخوانی با دیگر وسایل اتاق خواب

بدون شک تضاد رنگی بین سرویس روتختی و دیگر اجزای اتاق خواب باعث زیباتر شدن فضای آن خواهد شد. اما توجه کنید که هر تضادی باعث زیبایی نیست. رنگ‌ های ست روتختی، پرده‌ های اتاق خواب و دیوارهای آن باید باهم تناسب داشته باشند. خود این موضوع باعث آرامش ذهنی شما در زمان ورود به اتاق خواب می‌شود. علاوه بر آن از منظر روانشناسی استفاده از رنگ‌های متنوع و نامتناسب در اتاق خواب می‌تواند باعث ایجاد هیجان و حتی استرس در شما شده و کیفیت خوابتان را پایین بیاورد.

۳. سن و سال

اینکه شما قصد دارید برای چه کسی ست روتختی خریداری کنید، بسیار مهم است. اگر برای فرزند خردسال خود روتختی می‌خرید بهتر است از رنگ‌ های کودکانه استفاده کنید. ضمن اینکه کودکان زودتر روتختی را کثیف می‌کنند. خرید یک ست کاوری به‌جای ست لحافی می‌تواند شست‌ و شوی روتختی را برای شما بسیار آسان کند. روتختی‌ های مخصوص نوجوانان نیز دارای رنگ‌ ها و طرح‌های متنوعی است که با توجه به سلیقه نوجوان می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. بزرگسالان نیز معمولا رنگ‌های خنثی را می‌پسندند اما ممکن است برخی از آن‌ها طرفدار رنگ‌ های هیجان‌ انگیز مثل قرمز باشند.

۴. کیفیت روتختی و ثبات رنگ

بدون شک شما دیر یا زود نیاز به شست‌ و شوی روتختی پیدا خواهید کرد. اگر ست روتختی را از فروشگاه نا معتبری خریده باشید، پس از اولین شست‌ و شو رنگ آن خراب می‌شود. در واقع ممکن است در اولین شست‌ و‌ شو رنگ روتختی شما بپرد، بور شود، قسمت‌های مختلف آن به هم رنگ بدهند یا بر روی روتختی لکه‌های سفید بیفتد. این مشکلات همگی ناشی از خرید روتختی از محلی نامعتبر است. فروشگاه دستر یکی از معتبر ترین فروشگاه‌های سرویس روتختی در کشور است که محصولات خود را با بهترین کیفیت و ثبات رنگی بالا و در عین حال قیمت مقرون به صرفه به شما عرضه می‌کند. بنابراین حتی در صورت استفاده طولانی‌ مدت از ست روتختی رنگ آن همچون روز اول باقی مانده و شما همواره در زمان خوابیدن احساس خوبی خواهید داشت.

۵. استفاده از رنگ های مکمل

از رنگ‌ هایی هماهنگ با عناصر روتختی، مثل کوسن‌ های تک رنگ یا طرح دار، پارچه‌ های بافت دار مخصوص دور تخت و بقیه موارد، برای بیشتر نشان دادن یک رنگ خاص، یا تندتر و ملایم کردن رنگ اتاق استفاده کنید.

۶. هماهنگی با رنگ اتاق خواب

رنگ و طرح روتختی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. تلفیق رنگ‌ های ملایم انتخاب مناسب‌ تری برای روتختی است. توجه کنید برای اتاق خواب‌ های کوچک از رنگ‌ های تند استفاده نکنید چرا که باعث دلگیر شدن فضای اتاق می‌ شوند. یک پالت رنگی برای اتاق خود در نظر بگیرید. اگر به رنگ خاصی علاقه دارید می توانید آن را با رنگ سایر وسایل اتاق و تخت ترکیب کنید. می توانید از سایت های مختلف مثل پینترست و color generator برای انتخاب و تفکیک رنگ روتختی با سایر اجزا کمک بگیرید.

بعد از گفتن نکات مهم در انتخاب رنگ ، حال نوبت به بررسی رنگ های مختلف میباشد ؛

روتختی هایی که دارای رنگ های شاد و سرزنده، طرح و پترن های بزرگ و جسورانه دارند، می توانند خود را تبدیل به کانون توجه در فضای اتاقتان کنند. اما دقت داشته باشید که بهتر است این نوع روتختی ها را برای اتاقی که دیوار و تخت خواب خنثی، مثل تخت سفید، تخت خاکستری، تخت کرم یا تخت قهوه ای دارد بخرید.

روتختی

نظر روانشناسان در مورد رنگ های مختلف ؛

غالب افراد دوس دارند که به‌ جز علاقه و بودجه، به جنبه‌ های دیگری از خرید روتختی نیز دقت کنند. به‌ عنوان‌‌ مثال آن‌ها ترجیح می‌دهند که جنبه‌های روانشناسی رنگ‌ها را نیز دانسته و برای ایجاد آرامش بیشتر در اتاق خواب خود از تجربه‌های روانشناسان استفاده کنند. روانشناسان معتقدند که رنگ اتاق خواب و سرویس روتختی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت خواب و ایجاد آرامش در فرد داشته باشد. بنابراین حتی اگر اعتقادی به این موضوعات ندارید، توصیه می‌کنیم که سرسری از این بخش رد نشوید.

رنگ آبی

حتما شما هم شنیده‌ اید که آبی رنگی بسیار آرامش‌بخش و آرام است. بنابراین از دیدگاه روانشناسی می‌تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب شما باشد. تنالیته رنگ‌های آبی همواره انتخابی جذاب برای و شیک برای سرویس روتختی است. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌های دیگر مثل سفید ست کنید.

رنگ سبز

اگر از طرفداران پر و پا قرص تیم قرمز پایتخت هستید و آبی را برای اتاق خواب خود نمی‌پسندید، می‌توانید از رنگ سبز استفاده کنید. این رنگ نیز بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند کیفیت خواب شما را افزایش دهد. روانشناسان در میان انواع مختلف این رنگ سبز زیتونی و سبز چمنی را بیشتر توصیه می‌کنند.

رنگ زرد

زرد جزو رنگ‌ های گرم و جذاب است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. ست کردن این رنگ با رنگ‌ های دیگر نظیر آبی یا بنفش می‌تواند اتاق خواب شما را بسیار جذاب و شیک کند. گرمی این رنگ به خواب شما گرما بخشیده و شما را زودتر در خواب خوش غرق خواهد کرد.

رنگ سفید

کم نیستند کسانی که به‌شدت طرفدار رنگ سفید برای دکوراسیون خانه یا اتاق خواب هستند. این رنگ نیز ازجمله رنگ‌های مناسب برای افزایش کیفیت خواب است. چراکه سفید خود رنگی آرامش‌بخش و در عین‌ حال جذاب و امروزی است. بعلاوه بر این می‌توانید روتختی سفید را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ست کنید.

رنگ صورتی، نارنجی یا قرمز

طرفداران این رنگ‌ها بیشتر نوجوانان و جوانانی هستند که دوست دارند اتاق خواب آن‌ها بیشتر از آرامش هیجان داشته باشد. استفاده از این رنگ‌ها به اتاق خواب شما طراوت و شادی بسیاری می‌بخشد و می‌تواند یک انتخاب جسورانه و منحصر به‌‌ فرد برای جوانان باشد.

رنگ بنفش

بنفش ازجمله رنگ‌هایی است که استفاده از آن در دکوراسیون منزل چند سالی است که رایج شده است. روتختی بنفش به‌ راحتی با رنگ‌های روشن و می‌تواند آرامش و را به خواب شما دعوت کند. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌هایی خنثی نظیر خاکستری ست کنید.

رنگ‌های تم قهوه‌ای

اگر اتاق خواب شما دکوراسیونی چوبی دارد، از رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای، گردویی و… استفاده کنید. این رنگ‌ها تمی آرام و در عین‌ حال لذت‌بخش به اتاق شما می‌بخشند و همواره آن را برای یک خواب راحت آماده نگه می‌دارند.

روتختی

حرف آخر

با انتخاب بهترین رنگ روتختی در دستر ، تنوعی دلنشین را به اتاقتان هدیه کنید.

در این مطلب، بهترین رنگ روتختی را براساس رنگ تخت بررسی کردیم. در انتخاب رنگ برای روتختی درنظر داشته باشید که رنگ‌ ها تاثیر مستقیمی بر کیفیت و روحیه شما خواهد گذاشت. علاوه‌ بر این، روتختی به رنگ هماهنگ با تخت، هارمونی جذاب‌ تری در فضای اتاقتان به‌وجود می‌‌ آورد.

برای انتخاب بهترین رنگ روتختی می‌توانید نگاهی به انواع رو‌ تختی‌‌ های متنوع و خاص فروشگاه دستر بیندازید.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.