[lmt-post-modified-info]

انواع بالش را بشناسید

انواع بالش

هر انسانی به یک شکل خاص از بالش عادت دارد. به همین خاطر در بازار کالای خواب، شاهد عرضه ی انواع بالش هستیم. برخی از افراد با انواع بالشت های نرم و کوتاه راحت تر می خوابند و در غیر این صورت روی بالش دیگری خوابشان نمی برد. برخی دیگر از اشخاص عادت متفاوتی دارند و حتما باید از بالش های سفت و بلند برای خوابیدن استفاده کنند.

برای بررسی بهتر این موضوع پیشنهاد می دهیم که با خواندن این مطلب با انواع بالش آشنا شوید و پس از آن به نحوی آگاهانه در مورد انتخاب بالشت مورد علاقه تان تصمیم بگیرید.

انواع بالش

مناسب ترین انواع بالشت برای استراحت کدام ها هستند؟

این روزها وقتی به مراکز عرضه ی کالای خواب مراجعه می کنید، به احتمال زیاد با انواع مختلف بالش های طبی و غیر طبی مواجه می شوید. بالشت هایی که هر کدامشان برای طیف خاصی از افراد مناسب هستند و گروه خاصی با آن ها راحت تر هستند.

به طور کلی عاملی که باعث می شود بتوانیم یک بالشت را بالشت مناسبی بدانیم این است که بتوانیم به وسیله آن خواب و استراحت خوبی را تجربه نماییم. یک بالش مناسب باید سرتان را هم راستا با بدنتان نگه داشته و از نخاع، شانه ها و بالای تنه ی شما به خوبی محافظت نماید.

نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که بالش مناسب برای یک فرد ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین در حین خرید بالش اصلا از دیگران تقلید نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که شما بایستی گزینه ی مناسب خودتان را پیدا کنید.

آیا بالش میتواند بر ریزش آب از دهان هنگام خواب موثر باشد؟ دلیل ریزش آب دهان هنگام خواب چیست؟

با بهترین انواع بالشت آشنا شوید

همانگونه که پیش تر هم گفتیم، بالش های موجود در بازار طیف و تنوع گسترده ای دارند. اما از میان آن ها، برخی از انواع جنس مرغوب تر، راحتی بیشتر و طرفداران پر و پا قرص تری دارد. در ادامه با این انواع آشنا خواهیم شد:

بالشت های هوشمند

اولین کسی که برای بار نخست از این بالشت ها رو نمایی کرد، ناسا بود. هدف ناسا برای استفاده از این بالشت ها، حفاظت و مراقبت از فضا نورداران در حین سفرهای فضایی بود.

بالشت های هوشمند به شکلی طراحی شده اند که وقتی سرتان را روی آن ها می گذارید، به سرعت فرم سر شما را می گیرد. درست مثل زمانی که آب را داخل یک ظرف می ریزیم و بلافاصله فرم همان ظرف را می گیرد.

بالش های هوشمند از سر شما محافظت بهتری به عمل آورده و باعث پیگشیری و بهبود دردهای گردن، گرفتگی و درد های شانه و کتف و همچنین بهبود اسپاسم های عضلانی رایج در قسمت بالا تنه می شود.

حتی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولا درگیر آلرژی اند، استفاده از این بالشت های هوشمند می تواند تا حد زیادی کمکتان کند.

گروه دیگری از افرادی که احتمالا با این بالشت های هوشمند می توانند خواب راحتی را تجربه نمایند، آن هایی هستند که دائم بالش خود را این رو آن رو می کنند تا سرشان را روی قسمت خنک بالش بگذارند. بالشت های هوشمند، تهویه ی مناسبی داشته و در تمام طول شب سطح آن ها به نحو دلپذیری خنک است.

بالشت هوشمند

بالشت پر قو

از زمان های قدیم بالش پر قو به عنوان نمونه ای از بالشت های لوکس به شمار می آمدند. از نظر بسیاری از کسانی که تجربه ی خواب و استراحت روی بالشت پر قو را داشته اند، استراحت روی این نوع از بالش مثل استراحت روی ابرهای آسمانیست.

بالشت های پر قو معمولا وزن سبکی دارند و به خوبی حالت می پذیرند. در این میان برخی ها به اشتباه از پر اردک یا پر مرغ و خروس به جای پر قو استفاده می کنند تا هزینه ی تمام شده بالش کمتر شود. متاسفانه بالشت های تهیه شده با این نوع از پرها وزن زیادی دارند و از طرف دیگر ممکن است شاهد بیرون زدن نوک تیز پر از داخل رو بالشتی باشیم.

این موضوع می تواند در حین خواب و استراحت برایتان بسیار اذیت کننده باشد.

اما این اتفاق در رابطه با بالش های پر قو رخ نمی دهد. علاوه بر این بالش پر قو باعث گرم نگه داشتن سر شما می شود اما به هیچ عنوان باعث تعریق نمی شود. به همین خاطر معمولا برای کسانی که اهل دمر خوابیدن و استفاده از بالشت های نرم هستند، بالشت پر قو می تواند یک انتخاب بی نظیر و همچنین یک هدیه ی هیجان انگیز باشد.

بالش پر قو

بالشت های پلی استر

استفاده از پلی استر، معمولا متداول ترین کاری است که برای پر کردن بالشت ها به سراغش می روند.

بالش های پلی استر به خاطر حالت نرمی که دارند، انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که طاق باز می خوابند. در عین حال برای لم دادن هم معمولا از بالشت های پلی استر استفاده می کنند. اما توصیه می شود که از این بالشت ها برای کودکان و نوجوانان استفاده نکنید، چراکه این بالشت ها محافظت زیادی از سر و گردن نداشته و بنابراین انتخاب مناسبی برای سن رشد نیست.

بالش های پلی استر

بالشت های لاتکس

یک نکته ی جالب در مورد بالشت های لاتکس وجود دارد و آن هم این است که افرادی که استفاده از این بالشت را تجربه می کنند، یا عاشقش می شوند و یا به شدت از ان تنفر پیدا می کنند. در هر صورت شما احساس دیگری را در رابطه با این نوع از بالشت ها تجربه نخواهید کرد.

خوب است که بدانید لاتکس های طبیعی، معمولا از یک درخت به نام رابر، تهیه شده و خاصیت ضد میکروبی دارد.

بالشت تهیه شده از لاتکس را خیلی ها با حالت فنری مانندش توصیف می کنند. این بالشت ها هم از سر و گردنتان محافظت می کند اما به هیچ عنوان دور سرتان را نمی گیرد. در عوض  به خوبی سر و گردنتان را در راستای نخاع تان نگه می دارد. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دچار گردن درد و شانه درد هستید، استفاده از این بالشت ها می تواند تا حد زیادی باعث التیام دردتان شود.

این نوع بالش میتواند به خوابیدن خانم های باردار کمک بسیاری کند.

بالش های لاتکس

بالشت مموری فوم خرد شده

یکی دیگر از انواع بالش پر طرفدار در بازار که اتفاقا به تازگی هم معرفی شده و توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نماید، بالشت فوم حافظه دار خرد شده است. این نوع از بالشت ها یکی از انواع بالشت های سخت و سفت به شمار می آیند اما در عین حال هم تهویه ی مناسبی دارند و هم حالت پذیری شان نسبت به انواع قبلی شان بیشتر است.

یکی از ویژگی های خوب این نوع از بالش ها این است که می توانید آن ها را بر اساس پف و نرمی دلخواهتان تنظیم نمایید. علاوه بر این ضد حساسیت هستند و می توانید آسوده خاطر باشید که نسبت به الیاف آن ها آلرژی پیدا نخواهید کرد.

علاوه بر همه ی این مزایا، این نوع از بالشت ها را می توانید به راحتی با ماشین لباسشویی بشویید. به همین خاطر است که می توان آن ها را در زمره انواع بالشت اقتصادی به شمار آورد.

بالشت با فوم خورد شده

بالش طبی

انواع بالش های طبی در زیر شاخه بالش های فوم حافظه دار یا بالش هوشمند قرار می گیرند، چون این مدل به خاطر شکل پذیری و حالت پذیری بالا باعث می شود گردن  در طول روز به احتمال زیاد بیشتر به سمت پایین بوده و بار سنگین سر بر روی آن بوده، در شب بدون هیچ فشاری بر روی آن باشد به استراحت بپردازد و از دردها جلوگیری کند.

گفته می شود برای پیشگیری از پف چشم بهتر است از بالشت طبی مناسب استفاده کنید. در هنگام خواب مقداری از مایعات بدن در اطراف چشم جمع شده و منجر به پف کردن چشم ها می شوند. این مشکل با قرار دادن سر بالاتر از بدن حل خواهد شد.

سخن پایانی:

با معرفی بهترین انواع بالشت موجود در بازار، اکنون می توانید با نگاهی بهتر و دقیق تر، بالشت مناسب برای خودتان را انتخاب نمایید. امیدواریم موارد و مطالب مطرح شده در این نوشتار تونسته باشد اطلاعات کافی را در انتخاب بالشت استاندارد در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول

معیار انتخاب بهترین بالش چیست؟

به طور کلی عاملی که باعث می شود بتوانیم یک بالشت را بالشت مناسبی بدانیم این است که بتوانیم به وسیله آن خواب و استراحت خوبی را تجربه نماییم و …

مناسب ترین بالشت برای کسانی که طاق باز میخوابند؟

بالش های پلی استر به خاطر حالت نرمی که دارند، انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که طاق باز می خوابند.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.