[lmt-post-modified-info]

فرق لحاف و روتختی چیست؟

فرق لحاف و روتختی

از انواع وسایل مخصوص خواب می توان به لحاف و روتختی اشاره کرد. دانستن فرق لحاف و روتختی می تواند در انتخاب بهترین نوع آن ها بسیار مهم باشد. این وسایل خواب در بین تمامی مردم بسیار محبوب بوده و برای تمامی اعضای خانواده قابل استفاده است. همچنین می تواند در داشتن خوابی آرام بسیار کمک کننده باشد. در ادامه موارد مختلف مربوط به آن ها را بررسی می کنیم.

فرق لحاف و روتختی

لحاف چیست؟

لحاف تکمیل کننده دیگر وسایل خواب است. انتخاب نوع مناسب آن، علاوه بر این که در داشتن خوابی راحت می تواند کمک کننده باشد، در طرح و زیبایی دکوراسین اتاق خواب بسیار تاثیر گذار است. می توان از ست های مختلف آن با دیگر اقسام تخت خواب استفاده کرد که زیبایی خاصی را ایجاد می کند.

باید بدانید که بین این وسیله با روتختی، تفاوت های عمده وجود دارد. آشنایی با فرق لحاف و روتختی باعث می شود در انتخاب نوع مناسب آن ها بسیار دقیق تر اقدام کرد. این محصول یک نوع رو انداز مانند پتو بوده؛ با این تفاوت که دارای ضخامت های مختلفی برای استفاده در تمامی فصول سال است. در ساختار آن ها متناسب با نیاز تمامی افراد، از به روز ترین مواد اولیه استفاده شده است که باعث ایجاد آرامش خاصی در هنگام خواب می شوند.

این وسیله از زمان های گذشته، در میان ایرانیان استفاده بسیاری داشته و به صورت دست دوز نیز تولید شده است. در ادامه به توضیح انواع مختلف آن از نظر جنس و همچنین تفاوت لحاف و روتختی می پردازیم.

مدل های مختلف لحاف

لحاف یا روتختی

لحاف ها که روانداز هایی مانند پتو بوده و کیفیت خواب را بسیار بالا می برند، دارای انواع مدل های مختلفی هستند. هر یک از مدل های آن به طریقی در کیفیت خواب تأثیر می گذارند. انواع مدل های آن عبارتند از:

1- طرح دار

دارای رنگ و نقش هایی مختلف بوده که به عنوان طرح بر روی پارچه استفاده می شود. می توان این طرح ها را به صورت دستی یا چاپ شده توسط ابزار های مخصوص بر روی پارچه انداخت. از طرح هایی که در این میان استفاده می شود، می توان به طرح انواع گل، گیاهان، حیوانات و… اشاره کرد. ممکن است روتختی هایی هم وجود داشته باشند که در ظاهر خود دارای انواع طرح باشند. پس لازم است فرق لحاف و روتختی را بدانید، بعد اقدام به انتخاب آن کنید.

2- سنتی

با توجه به اسمشان می توان فهمید که استفاده از آن ها مربوط به سالیان گذشته بوده و تا اکنون نیز جایگاه خود را حفظ کرده اند. این محصول در سال های اخیر در انواع کارخانه ها نیز تولید می شد که میزان استفاده از آن بسیار زیاد است. نوع سنتی آن با داشتن دوختی ساده دارای قیمت مناسبی بوده و اکثر مردم از آن ها استفاده می کنند.

3- تکه دوزی

قدیمی ترین نوع آن بوده و از دو طریق دست و دستگاه ها دوخته می شود. به علت ساختار و تکه های زیبای آن جزو موارد تزئینی محسوب می شوند.

فرق لحاف و روتختی در میان انواع سنتی آن ها نیز به وضوح دیده می شود. برای انتخاب مناسب بهتر است تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داد.

روتختی چیست؟

مجموعه ای از چند تکه که از دوخت پارچه های ملافه ای ایجاد می شوند. در هنگام خواب بر روی تخت پهن می شوند و علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روی خواب، می توانند در زیبایی تخت ها نیز نقش بسزایی داشته باشند. این وسایل دارای انواع مختلف بسیاری بوده که متناسب با نیاز سایر افراد تولید شده اند. این محصول در انواع سایز متفاوتی تولید می شود که می توان در ابعاد مختلف تخت ها از آن استفاده کرد.

روتختی ها در فصول سرد زمستان می توانند با ساختار مناسبشان، گرما را مهمان تخت های شما کنند و باعث ایجاد خوابی آرام شوند. با داشتن رنگ های متنوع می توانند با دیگر وسایل داخل اتاق ست شده و آراستگی خاصی را به ارمغان بیاورند.

در ادامه می خواهیم در مورد انواع مختلف آن ها  و فرق لحاف و روتختی توضیح دهیم. با کسب اطلاعات مناسب از تفاوت لحاف و روتختی می توان با  دقت بیشتری اقدام به خرید کرد و موارد مهم مانند ست کردن آن ها را رعایت کرد.

مدل های مختلف روتختی

طرح و مدل های مختلف این وسیله، این امکان را به شما می دهد که متناسب با نیاز و سلیقه خود اقدام به انتخاب آن ها کنید. وجود مدل های مختلف آن باعث می شود که خریداران در هنگام انتخاب آن با یک نوع سختی شیرین مواجه شوند. انواع مدل های آن ها عبارتند از:

1- مدل های سنتی

این مدل مربوط به مواردی باستانی و قدیمی هستند که می توانند جذابیت خاصی را به دنبال داشته باشند. از ویژگی آن ها می توان به طرح های زیبا و تاریخی و رنگ مناسب به کار رفته بر روی آن ها اشاره کرد. همانطور که قبلا گفتیم، فرق لحاف و روتختی در موارد مختلف آن ها دیده می شود.

روتختی سنتی

2- مدل های ساده و اسپرت

استفاده از این طرح های ساده می تواند در شیک و زیبا نشان دادن تخت شما بسیار کمک کننده باشد. اگر دکوراسیون اتاق خواب شما به شکلی ساده بوده، بهتر است از این محصولات جذاب استفاده کنید.

3- مدل های کلاسیک

این مدل در میان مردم دارای محبوبیت زیادی بوده و بر روی خود دارای ریزه کاری های ظریفی هستند. اگر اتاق خواب شما دارای دکوراسیونی کلاسیک باشد، بهتر است از این مدل استفاده کنید.

حالا که با برخی از وسایل خواب آشنا شدید، بهتر است به طور جزئی فرق لحاف و روتختی را بررسی کرده و در انتخاب خود اعمال کنید.

تفاوت لحاف و روتختی

تفاوت لحاف و روتختی از موارد بسیار مهم در انتخاب آن ها محسوب شده و با رعایت نکاتی میان آن دو، می توان به زیبایی سرویس خواب خود افزود. یکی از موارد مهمی که در هنگام بررسی تفاوت این دو باید دقت کرد این است که روتختی ها فقط یک نوع وسیله خواب نیستند؛ بلکه با توجه به اینکه در تزئین اتاق خواب بسیار نقش دارند، سخت گیری های بانوان در انتخاب را به دنبال دارند.

انواع طرح ها و مدل های بسیار متفاوتی از روتختی ها وجود دارد؛ در حالی که این مقدار تنوع و اختلاف در میان لحاف ها دیده نمی شود. از طرفی میزان استفاده از لحاف ها در سرویس خواب بیشتر است. هنگام خواب می توانند کارایی بیشتری نسبت به دیگر وسایل داشته باشند.

در حالت کلی برای بیان فرق لحاف و روتختی می توان گفت که روتختی ها دارای تنوع زیاد و انتخاب سخت بوده، ولی لحاف ها دارای مقدار تنوع کمتر و انتخابی آسان تر هستند. برای بیان دومین تفاوت آن ها می توان به میزان استفاده و کارایی آن ها اشاره کرد که میزان کارایی و استفاده لحاف ها بیشتر است.

نتیجه گیری

طبق موارد بالا نتیجه می گیریم که استفاده از نوع مناسب وسایل خواب در کیفیت خواب بسیار تاثیر گذار است. فرق لحاف و روتختی می تواند در انتخاب نوع مناسب آن ها بسیار تاثیر گذار بوده و توسط آن ها می توان به زیبایی تخت و اتاق خواب خود افزود. در انتخاب خود باید بسیار دقت داشت که تمامی وسایل خواب را متناسب با شرایطی مانند ابعاد و اندازه تخت، علاقه شخص، دکوراسیون اتاق و …انتخاب کرد.

بهتر است در انتخاب خود دقت کرده و از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کنید. از طریق فروشگاه دستر می توانید انواع وسایل خواب باکیفیت را انتخاب کرده و از انتخاب خود لذت ببرید.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.