[lmt-post-modified-info]

مضرات خوابیدن با آرایش

مهم ترین عملکرد پوست در شب بازسازی و نوسازی سلول هاست، خوابیدن با آرایش و استفاده از روبالشتی کثیف جلوی این بازسازی را خواهد گرفت و باعث وارد شدن آسیب جدی به پوست صورت، چشم ها و لب می شود.

خوابیدن با آرایش

مضرات خوابیدن با آرایش برای پوست صورت

اگر به هنگام خواب آرایش را از صورت خود پاک نکنیم همواره مضرات زیادی دارد و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد؛ما در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره کردیم:

۱.پیری زودرس وتخریب کلاژن

کوتاهی در پاک کردن آرایش می تواند منجر به پیری زودرس و تخریب کلاژن شود. آرایش می تواند آلودگی ها و آلاینده های محیطی را در داخل پوست نگه دارد و این موضوع می تواند رادیکال های آزاد پوست را افزایش دهد که باعث جهش  DNA و تخریب کلاژن شود و به مرور زمان باعث پیری زودرس خواهد شد.

۲. پوست خشک و حساس

هیدراتاسیون یا آب رسانی طبیعی پوست شما در طول شب به عنوان بخشی از ریتم طبیعی بدن کم میشود هنگامی که پوست دارای آرایش باشد، دیگر نمی تواند همان مقدار کم آبرسانی را هم انجام دهد و در نتیجه پوست شما خشک و حساس می شود و آسیب پذیری آن افزایش پیدا میکند.

۳. عفونت چشم

در مطالعات گفته شده است که اگر آرایش چشم ها را هر شب قبل از خواب پاک نکنید، احتمال قرمزی، سوزش و خارش و همچنین ابتلا به عفونت چشم زیاد میشود.

پاک کردن آرایش چشم

همچنین یک متخصص پوست و زیبایی گفته است که خوابیدن با آرایش، باعث التهاب ملتحمه چشم شده و خطر ابتلا به کوری را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

۴. ریزش مژه و ابرو

یک متخصص پوست و زیبایی می گوید که مو های مژه و ابرو بسیار حساس به حساب می آیند بنابراین اگر آرایش چشم (ریمل، سایه و خط چشم) و آرایش ابرو را قبل از خواب پاک نکنید، بیشتر شکسته شده و ریزش آن ها زیادتر میشود.

۵. گرفتگی فولیکول های مژه

خوابیدن بدون پاک کردن ریمل و خط چشم ممکن است باعث مسدود شدن فولیکول های مو و غدد چربی روی پلک هایتان شود. وقتی که این نواحی مسدود شوند، برجستگی‌ های کوچکی به نام گل مژه یا هوردئولوم‌ ایجاد می‌ شوند.

۶. انسداد غدد اشکی چشم

آرایش باقی مانده بر روی چشم ها، فولیکول های مو و غدد اشکی پلک ها را مسدود میکند و در نتیجه خطر ابتلا به خشکی چشم را افزایش می دهد.

۷. پوست خسته و کدر

خوابیدن با آرایش باعث می شود که پوست شما توانایی بازسازی سلول های مرده را از دست بدهد (روند بازسازی پوست مختل می شود)، در نتیجه این سلول های مرده بر روی هم انباشته می شوند و پوست خسته و کدر به چشم می آید.

پاک نکردن آرایش و کدرشدن پوست

۸. آکنه و جوش صورت

میشود گفت که مضرات خوابیدن با ارایش، خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را افزایش می دهد؛
هنگامی که آرایش پوست صورت خود را تمیز نکنید، همه ی آلودگی ها، چربی ها و عرق هایی که در طول روز بر روی پوست جمع شده اند، منافذ آن را مسدود میکنند و در نتیجه پوست صورت نمی تواند به درستی تنفس کند و دچار آکنه و جوش می شود که برای صورت شما مضر است.

جوش صورت

۹. لب های خشک و ترک خورده مضرات خوابیدن با ارایش

پوست لب بسیار حساس محسوب میشود، اگر آرایش آن ها (رژلب و خط لب) پاک نشود، دچار التهاب شده و در نتیجه خشک و ترک خورده می شوند که هم برای سلامتی شما مضر است و هم جلوه خوبی برایشما ندارد.

ترک و خشکی لب

راه هایی برای جلوگیری از خوابیدن با آرایش

در این قسمت چند راه برای جلوگیری از خوابیدن با آرایش را معرفی می کنیم:

  • برای اینکه به سلامتی و شادابی پوست خود کمک کنید؛ یک روتین مراقبت از پوست در شب داشته باشید. تمرین کنید که حتی زمانی که خسته هم هستید، این روتین شبانه را قبل از خواب فراموش نکنید.
  • به جای اینکه پاک کردن آرایش صورت خود را به آخرشب موکول کنید، قبل از صرف شام این کار را انجام دهید. در این صورت، حتی اگر بعد از شام هم خوابتان گرفت، آرایش خود را کاملا پاک کرده اید.

پاک کردن آرایش قبل خواب

  • دستمال های پاک کننده آرایش تمیز را در اتاق خوابتان نگه دارید. شستن صورت با ژل شستشو یافوم مخصوص و آب بهتر است، اما اگر واقعا خیلی خسته هستید، داشتن دستمال مرطوب به شما کمک می کند تا در رختخواب آرایش خود را پاک کنید. در واقع بهتر از هیچی هستند.

سوالات متداول

مهمترین عملکرد پوست هنگام شب چیست؟

مهم ترین عملکرد پوست در شب بازسازی و نوسازی سلول هاست.

مضرات خوابیدن با آرایش برای پوست چیست؟

اگر به هنگام خواب آرایش را از صورت خود پاک نکنیم همواره مضرات زیادی دارد و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد:پیری زودرس و تخریب کلاژن، پوست خشک و حساس، عفونت چشم، ریزش مژه و ابرو و….

 

تهیه شده توسط تیم کالای خواب دستر

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.