[lmt-post-modified-info]

نوشیدنی های مفید قبل از خواب

نوشیدنی های مفید قبل از خواب

یکی از نکات مهم در سلامتی انتخاب نوشیدنی سالم و مصرف آن در زمان مناسب است و باید در نظر داشت نوشیدنی که قبل از خواب می‌خورید به داشتن خواب راحت کمک بسیاری می‌کند.

وقتی شما یک نوشیدنی مفید و مغذی قبل از خواب استفاده کنید فردای آن روز با انرژی و حس بهتر از خواب بیدار می‌شوید و انرژی و انگیزه کافی برای کارهای روزمره خود را دارید.

برای ادامه حیات می‌توان از برخی نیازها چشم‌پوشی کرد، اما اگر نیازهای اصلی بدن نظیر اکسیژن، آب، غذا و خواب به خطر بیفتند، دیگر هیچ امیدی برای زنده ماندن نیست.

پس در این زمینه به اهمیت خواب توجه کنید.

ما در این مطلب میخواهیم درباره‌ی بهترین نوشیدنی‌ قبل خواب صحبت کنیم.

نوشیدنی‌های مفید و مناسب برای قبل خواب

از قدیم مرسوم بوده که مصرف نوشیدنی‌های گرم و مقوی برای قبل از خواب بسیار مفید است. در واقع این رسم، پشتوانه علمی دارد.

کارشناسان معتقدند که مصرف نوشیدنی‌های گرم قبل از خواب اهمیت بسیاری دارد و برای جذب ویتامین‌هایی که در طول روز دریافت کردیم ضروری است. در ادامه به معرفی نوشیدنی‌های مناسب برای قبل خواب می‌پردازیم.

شیر بادام

شیر بادام حاوی مقدار زیادی آمینو اسید است. آمینو اسید در وعده‌های غذایی پر از کربوهیدرات هم وجود دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد، پس از خوردن یک وعده غذایی بزرگ احساس خستگی می‌کنند.

آمینو اسید موجود در شیر بادام، به تنظیم حالت خواب طبیعی کمک
می‌کند.
مطالعات نشان میدهد وجود سروتونین در مغز برای داشتن خوابی آرام و راحت بسیار مفید است.

سطح سروتونین سالم در سیستم عصبی مرکزی، اغلب به میزان آمینو اسید بستگی دارد که به طور طبیعی در شیر گاو و شیر بادام نیز یافت می‌شود.

شیر بادام شامل مقدار زیادی از منیزیم است که جزو مواد مغذی و مفید برای بهبودی خواب است.

 

شیربادام و خواب

 

بهترین نوشیدنی قبل از خواب برای لاغری

اگر احساس اضافه وزن دارید و دوست دارید بدون رژیم و ورزش های سنگین به وزن ایده آل خودتون برسید این نوشیدنی رو پیشنهاد می کنیم:

چای سبز

به احتمال زیاد اسم چای سبز را شنیده اید یکی از نوشیدنی‌های مفید و مقوی که تاثیر زیادی در لاغری دارد و امروزه مورد استقبال زیادی است.

چای سبز حاوی آمینو اسید معروف به تیانین است که برای ایجاد آرامش، کاهش استرس و کمک به خوابی راحت معروف است. متخصصان مصرف چای سبز را برای افرادی‌که از بی‌خوابی رنج می‌برند را مفید میدانند.

این چای بسیار آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است و فاقد کافئین است. گاهی اوقات، متخصصان چای بابونه را جایگزین داروهای آرام‌بخش می‌کنند.

آب نارگیل

مقوی و پرخاصیت
آب نارگیل یک نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه است که ترکیبات در آن به خواب با کیفیت کمک می‌کند. این نوشیدنی سرشار از ویتامین ب است که برای کاهش استرس نیز استفاده میشود.

 

آب نارگیل و خواب خوب

 

تنظیم خواب با آب انگور

نوشیدن یک لیوان آب انگور طبیعی برای داشتن خوابی راحت بسیار مفید است . هم‌چنین نوشیدن یک لیوان آب انگور قبل از خواب برای چربی‌سوزی بسیار مفید است. علاوه بر این‌ها، بر اساس مطالعات، آنتی‌اکسیدان موجود در آب انگور سموم را از بدن دور میکند.

 

آب انگور و داشتن خواب خوب

 

رفع بی‌خوابی با نوشیدنی چای لیمو

یکی از چای‌های گیاهی بدون کافئین هستند که خواص زیادی داردند. چای لیمو برای رفع استرس، آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی بسیار مفید است و از آن به شکل ویژه‌ای استقبال می‌کنند.

 

چای لیمو قبل از خواب

 

داشتن خوابی آرام با چای بابونه

نوشیدن یک فنجان چای بابونه بسیار آرامش‌بخش است و به افزایش سطح گلیسین بدن کمک می‌کند. کاربرد گیلیسین کاهش دمای بدن است. کاهش حرارت بدن برای داشتن خوابی راحت و آرام مفید است. فقط این نکته را در نظر بگیرید که چای بابونه‌‌ را بدون کافئین مصرف کنید.

و برای کلام آخر میتوان گفت:
اگر خواب راحتی ندارید و صبح فکر می‌کنید که خوب نخوابیدید و احساس خستگی در طول روز دارید، نوشیدنی‌هایی را که در این مطلب به شما معرفی کردیم، تهیه کنید.

این نوشیدنی‌ها علاوه بر آن‌که خواص درمانی دارند، به رفع بی‌خوابی و داشتن خوابی باکیفیت کمک بسیاری می‌کنند.

سوالات متداول

بهترین نوشیدنی قبل ازخواب برای لاغری کدامند؟

اگر احساس اضافه وزن دارید و دوست دارید بدون رژیم و ورزش های سنگین به وزن ایده آل خودتون برسید این نوشیدنی رو پیشنهاد می کنیم:

چای سبز  و آب نارگیل

فواید چای لیمو چیست؟

یکی از چای‌های گیاهی بدون کافئین هستند که خواص زیادی داردند. چای لیمو برای رفع استرس، آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی بسیار مفید است و از آن به شکل ویژه‌ای استقبال می‌کنند.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.