[lmt-post-modified-info]

نکات مهم خرید ملحفه خوب را بدانید

ملحفه

اگر بدانید که یک سوم از عمرتان را درخواب به سر می برید آن وقت است که متوجه اهمیت خرید یک ملحفه خوب می شوید. در واقع وقتی که قرار است یک سوم زندگی تان را در میان ملحفه ها سپری کنید، چرا نوع مرغوبی را انتخاب نکنید که احساس خوبی از خوابیدن را برای شما مهیا نماید.

نکات مهم در خرید ملحفه

بنابراین برای احساس و حال بهتر خودتان هم که شده سعی کنید ملحفه هایی از جنس مرغوب و با کیفیت بخرید. در ادامه شما را با نکات مهم خرید ملحفه آشنا می کنیم.

مهم ترین نکات خرید ملحفه

اگر در این روزها قصد دارید برای فضای خوابتان ملحفه های جدیدی را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم که حتما در هنگام خرید به این نکات توجه نمایید.

برای اینکه بتوانید خرید خیلی خوبی رو انجام بدین لازم هست که آگاهی داشته باشید کدام نوع پارچه ملحفه به کارتان می آید؛ بنابراین مقاله ی ” آشنایی با انواع پارچه ملحفه” را پیشنهاد میکنیم.

به مشخصات پارچه ملحفه دقت کنید

ملحفه های تهیه شده از پنبه 100٪  بی تردید یک محصول عالی خواهد بود، چراکه بسیار نرم و با کیفیت هستند و احساس خوبی را در حین خواب به شما منتقل می نمایند.

اگر شما هم به دلیل کیفیت بالای این نوع از ملحفه ها به دنبال پارچه های نخ پنبه و پنبه های ممتاز دیگر هستید، خوب است که بدانید انتخاب بی نظیری کرده اید. تنها مساله ای که در این میان وجود دارد این است که این نوع از پارچه ها گران تر از سایر پارچه ها هستند.

پارچه ملحفه

اما انتخاب های اقتصادی دیگری هم برایتان وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از ملحفه های ترکیب شده از پنبه و پلی استر یا همان پارچه های هتلی استفاده نمایید. این نوع از ملحفه ها به دلیل وجود پلی استر در بافت آن ها، ارزان تر از پارچه های نخ پنبه بوده و دوام بسیار خوبی هم دارند. در عین حال، این نوع از ملحفه ها کمتر هم چروک می شوند.

فقط به دنبال قیمت پایین ملحفه نباشید

متاسفانه بسیاری از افراد در حین خرید ملحفه، به تنها فاکتوری که توجه می کنند قیمت است. اما بایستی بگوییم همیشه ملحفه هایی که قیمت پایین تری دارند، لزوما بهترین نیستند. این روزها به واسطه ی تکنیک های مختلف تولید، برندهای مختلف با پایین آوردن کیفیت ملحفه، قیمت آن را پایین می آورند.

دانستن این موضوع یکی از نکات مهم خرید ملحفه است که سبب می شود در حین خرید تنها به قیمت محصول نگاه نکنید. البته این به معنای آن نیست که هر ملحفه ای که گران تر است قطعا کیفیت و ماندگاری بالاتری دارد اما خوب است که در هنگام خرید علاوه بر قیمت به موضوعاتی نظیر کیفیت و دوام محصول نیز توجه داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید اطمینان داشته باشید بهترین ملحفه را برای منزل خود انتخاب کرده اید.

به تفاوت بین بافت ها دقت نمایید

یکی از نکات مهم خرید ملحفه ، توجه به نوع بافت آن است. در کشور ما، گزینه ی اصلی بسیاری از خریداران ملحفه، پارچه های ساتن و یا پرکال است. برای اطلاع بیشتر خوب است که بدانید پرکال به نوعی بافت پایه و شبکه مانند گفته می شود که ترد و سبک می باشد. ساتن نیز نوعی بافت صاف و یک دست است که در بافت پارچه های ساتن و ابریشم مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه ساتن

هر دو نوع این بافت ها می توانند بنابر سلیقه و علاقه ی شما مورد استفاده قرار بگیرند اما همانگونه که تجربه نشان داده است، مصرف کنندگان ایرانی بیشتر پارچه های ساتن را ترجیح می دهند.

حتما به سایز توجه نمایید

اندازه های استانداردی که برای ملحفه ها در نظر گرفته می شود، معمولا عمق تشک را در نظر نمی گیرند. به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر قدتان بلند است یا از رویه ی تشک استفاده می کنید قبل از خرید حتما اندازه ی مورد نظرتان را به طور دقیق مشخص نمایید تا ملحفه ی خریداری شده تان کوچک نباشد.

علاوه بر این قدری انقباض پس از شستشو را هم در نظر بگیرید که اگر ملحفه تان مقداری آب رفت، بازهم برای روی تخت خواب قابل استفاده باشد. به صورت کلی، تمامی ملحفه های آماده دارای یک سایز استاندارد هستند که معمولا در چیدمان های مختلف عملکرد خوبی داشته اند.

حواستان به امکان بازگشت محصول باشد

با همه مطالبی که تا به اینجا مطرح کردیم، شناختن جنس و نوع دوخت ملحفه تا وقتی که آن را امتحان نکرده اید، کار آن چنان راحتی نیست. تنها در حین استفاده است که می توانید متوجه شوید ملحفه ای که خریده اید باب میل تان هست یا نه؟

در شرایط خرید حضوری، با توجه به این که می توانید از نزدیک جنس و دوخت محصول را ببینید، شناخت مرغوبیت و یا عدم مرغوبیت آن کار چندان دشواری نیست اما در خرید اینترنتی بایستی توجه داشته باشید که شرایط عودت کالا وجود داشته باشد.

دلیل این امر آن است که در حین خرید شما می توانید چند عکس و یا ویدئو در رابطه با محصول ببینید اما آن را از نزدیک لمس نمی کنید. بنابراین ممکن است زمانی که محصول خریداری شده تان را تحویل می گیرید، متوجه شوید با آنچه که انتظارش را داشته اید متفاوت است.

به همین خاطر بهتر است از وب سایت های فروشگاهی و برندهایی خرید نمایید که امکان عودت کالا را پس از سه روز یا یک هفته برای مشتری فراهم کرده اند.

تا به اینجا به خوبی با نکات خرید ملحفه آشنا شدید. اکنون نوبت به آن می رسد که با بهترین انواع پارچه برای ملحفه نیز آشنا شوید.

بهترین نوع پارچه برای ملحفه کدام است؟

اگر این روزها گشتی در بازار بزنید، به راحتی می توانید با انواع ملحفه از جنس ها و متریال مختلف مواجه شوید. ملحفه های بافته شده از ابریشم مصنوعی، نخ پلی استر، ابریشم، کتان و یا پنبه 100% خالص سنتی. حتی می توانید ملحفه هایی را پیدا کنید که ترکیبی از چند نوع الیاف باشند.

اما خوب است این را بدانید که ملحفه های بافته شده از الیاف پلی استر به لحاظ دوام و مقاومت بالایی که دارند و همچنین به لحاظ قیمت مقرون به صرفه شان، همچنان پرطرفدارترین نوع ملحفه در بازار به شمار می آیند.

پلی استر

با توجه به جنس های مختلف و متنوعی که از ملحفه در بازار می بینیم، معمولا محصول مورد نظر خودمان را از لحاظ کاربرد ملحفه، مقاومت و استحکام پارچه، ایستایی و چروک نشدن پارچه، مقاومت در برابر تغییر رنگ و سایز و مواردی از این دست می سنجیم.

ملحفه های پنبه ای:

همانگونه که در ابتدای این متن هم اشاره کردیم، ملحفه های پنبه ای در حال حاضر، مرغوب ترین نوع ملحفه در بازار هستند. دلیل این امر آن است که این ملحفه ها معمولا بسیار سبک بوده، نرم و با دوام هستند و به خوبی اجازه می دهد که هوا از بین الیاف آن عبور کند (در اصطلاح به خوبی تنفس می کند).

ملحفه های پلی استر:

ملحفه های پلی استر همانگونه که اشاره کردیم در حال حاضر به لحاظ قیمت مناسب و همچنین دوام و مقاومت بالایشان، بسیار محبوب هستند. این ملحفه ها هم گزینه ی مناسبی برای استفاده در تمام فصول سال هستند و در استفاده از آن ها هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

ملحفه های ابریشم:

ملحفه های ابریشمی همانطور که به نظر می رسد یکی از لوکس ترین انواع ملحفه موجود در بازار هستند. این نوع ملحفه ها بافت یک دست و صافی دارند که باعث می شود میزان لطافت آن ها چندین برابر به نظر برسد. بدون تردید یکی از راحت ترین و سبک ترین انواع ملحفه، همین ملحفه های ابریشمی هستند، اما قیمت بالای آن ها سبب شده که خیلی از مصرف کنندگان ترجیح بدهند که از این ملحفه ها برای مصرف مداوم و روزمره استفاده ننمایند.

بنابراین بایستی بگوییم ملحفه های ابریشم بیشتر کاربرد تزئینی داشته و از این جهت گزینه ی بی نظیری به شمار می آید.

برای اتاق خواب چه طرح و رنگ ملحفه ای بخریم؟

پس از تمام مطالبی که در رابطه با نکات مهم خرید ملحفه عنوان کردیم، نوبت به موضوع حساس طرح و رنگ می رسد.

این که برای اتاق خوابمان چه طرح و رنگ ملحفه ای بخریم در درجه اول بستگی به علاقه ی شخصی و در درجه ی بعدی بستگی به چیدمان اتاق خواب و نوع کالای خواب دارد.

طرح ملحفه معمولا ساده بوده و به جهت تنوع در آن، از رنگ های مختلفی استفاده می شود. اما برای انتخاب رنگ هم نکات بسیار مهمی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

رنگ ملحفه برای اتاق خواب

از رنگ های تند دوری کنید

همانگونه که می دانید اتاق خواب فضایی برای استراحت و آرامش است. بنابراین بهتر است از رنگ هایی استفاده نماییم که از منظر روان شناسی رنگ ها باعث آرامش و آسایش فرد شود.

به سراغ رنگ های روشن بروید

رنگ های روشن از هر طیفی که باشند بهترین گزینه برای ملحفه هستند. یک ملحفه با رنگ روشن، آلودگی ها را هم بهتر در خود نشان می دهد.

به کالای خواب تان توجه کنید

اگر ملحفه ای که برای تخت خوابتان می گیرید جدا از سرویس لحاف تان است، ترجیحا سعی کنید دارای نوعی هماهنگی در رنگ و طرح با یکدیگر باشند.

شستن ملحفه و نگهداری از آن

شستن ملحفه، خشک کردن و نگهداری صحیح ملحفه ها به حفظ پارچه در طول زمان استفاده کمک می کند. در ابتدا، بسیار مهم است که بدانید ملحفه های شما از چه نوع بافت پارچه ای تهیه شده اند. بیشترین نوع مصرفی آنها پنبه، پلی استر یا ترکیب پنبه پلی استر هستند،گرچه ملحفه هایابریشم یا کتان نیز در بازار موجود هستند.

بهترین راه برای شستن ملحفه ها این است که آنها را به صورت جداگانه از حوله یا لباس های دیگر بشویید. این به ملحفه ها فضای بیشتری برای گردش در آب می دهد، به این معنی که پاکیزه تر می شوند.  تنها شستن ملحفه ها از آسیب های ناشی از زیپ و سایر بست ها نیز جلوگیری می کند و باعث کاهش میزان فرسودگی که در طول زمان می تواند رخ دهد شود.

سخن پایانی:

در این نوشتار تلاش کردیم شما را با نکات مهم خرید ملحفه آشنا نماییم. امیدواریم مجموعه ی این مطالب توانسته باشد برای انتخاب یک ملحفه مناسب، اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد.

 

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.