[lmt-post-modified-info]

بالش مناسب دیسک گردن (بالش طبی)

بالش طبی

خواب با کیفیت و راحت یکی از بهترین نعمت های الهی می‌باشد، در دنیای امروز با ماشینی شدن زندگی ها، درگیری های شدید کاری و روزمره ، کم شدن تحرک نسبت به گذشته خواب راحت نیز بسیار سخت تر شده است .اما برای خواب با کیفیت و راحت جدا از آرام بودن ذهن و روح خود ، برای جسم خود نیز باید بستر مناسبی تهیه کنیم.

داشتن سرویس خواب مناسب و راحت یکی از کار هایی است که باید برای جسم خود انجام دهیم تا بتوانیم کیفیت خواب خود را حد زیادی بالا ببریم ، اما برای همه ی اشخاص فقط داشتن سرویس خواب مناسب کافی نیست ، چرا که به علت درد های مختلف باید از بالش ها و حتی تشک های مخصوصی استفاده کرد .

یکی از شایع ترین درد های در زمانه ی امروزی درد گردن یا همان دیسک گردن است که متاسفانه خیلی از ما ها به آن دچار شده ایم، در این مقاله قصد داریم تا تا با بررسی تمام جوانب یک بالش مناسب به شما در تهیه بالش مناسب برای دیسک گردن کمک کنیم تا به سلامتی خود اهمیت بیشتری بدهید.

بالش طبی

گردن درد چیست؟

گردن مسئول تحمل کل وزن سر شماست و جای تعجب نیست که این قسمت ظریف بدن به شدت مستعد آسیب باشد. مطالعه بار بیماری در ایالات متحده در سال 2018 نشان داد که گردن درد به عنوان یکی از دلایل اصلی ناتوانی در بین جمعیت آمریکا اهمیت پیدا کرده است. اکثر منابع تخمین می زنند که بین 25 تا 30 درصد از مردم هر سال از گردن درد رنج می برند. در حالی که بسیاری از دوره های گردن درد به طور طبیعی برطرف می شود، برای برخی می تواند به یک بیماری مزمن با عواقب نامطلوب برای کیفیت زندگی آنها تبدیل شود.

گردن  درد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. ممکن است ناشی از یک آسیب یا یک بیماری مزمن مانند آرتریت باشد، یا ممکن است ناشی از عادات روزانه مانند وضعیت نامناسب یا ساعت ها نشستن بیش از حد پشت کامپیوتر باشد. در حالی که علائم متفاوت است، افراد مبتلا به گردن درد اغلب این موارد را تجربه می کنند :

  • محدوده حرکتی محدود
  • سردرد
  • اسپاسم عضلانی
  • کیفیت خواب ضعیف

اگر درد شدید یا علائم اضافی دارید، یا اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث درد گردن شما شده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا شرایط زمینه ای را رد کنید.
تصور می شود که ورزش منظم و وزن بدن سالم تاثیر مثبتی بر گردن درد مزمن دارد. انجمن کایروپراکتیک آمریکا خاطرنشان می کند که گردن درد اغلب با سطح استرس بالا و چاقی همراه است.

بالش طبی

گردن درد و خواب

8 ساعتی که هر شب در رختخواب می گذرانید، زمانی حیاتی است که گردن درد را تجربه کنید. موقعیت هایی که در هنگام خواب اتخاذ می کنید می تواند گردن شما را شل کند یا فشار بیشتری به گردن شما وارد کند. به عنوان بخشی از تنظیم خواب شما، یک بالش حمایتی باید تراز مناسب گردن و ستون فقرات را تقویت کند.

نه تنها یک بالش غیرقابل حمایت می تواند گردن درد شما را تشدید کند، بلکه مطالعات نشان می دهد که بالش نامناسب می تواند دلیل مستقیم ناراحتی در طول شب باشد. این منجر به بیداری های شبانه می شود، و یک دایره باطل ایجاد می کند که گرفتن استراحت مورد نیاز برای بهبودی از گردن درد را دشوار می کند.

خواب و درد یک رابطه دو طرفه دارند و داده‌های کنونی نشان می‌دهد که تأثیر خواب بر درد احتمالاً قوی‌تر از تأثیر درد بر خواب است. تمرکز بر بهبود کیفیت خواب ممکن است به سطح کلی درد شما کمک کند. تغییرات رایج در کیفیت خواب می تواند شامل مشکل در به خواب رفتن و/یا به خواب ماندن، تکه تکه شدن بیشتر خواب (به عنوان مثال، بیدار شدن بیشتر در طول شب)، بیدار شدن در صبح زود، و خواب بدون طراوت/غیر ترمیم کننده باشد.

اهميت بالش براي گردن درد

برای جلوگیری و کاهش درد در گردن بسیار اهمیت دارد که گردن و سر شما در راستای درستی از بدن قرار بگیرند. چرا که اگر گردن و سر به هنگام خواب در راستای مناسب و درست خود قرار نگیرد به بدن شما آسیب وارد می‎کند. پس اهمیت بسیار بالایی دارد که در هنگام خواب پشتیبانی لازم از این نقاط و مناطق حساس صورت بگیرد تا از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری شود. برای اینکه این پشتیبانی به صورت درست انجام شود ما پیشنهاد می‎کنیم از بالش‎های طبی استفاده شود چرا که بهترین گزینه و مطمئن ‎ترین است.

بالش طبی

انواع و بهترین بالش برای دیسک کمر و گردن:

بالش های طبی انواع زیادی دارند که هر کدام می‎توانند مخصوص به یک عارضه گردنی باشند و آن را بهبود ببخشند، انواع بالش برای دیسک گردن عبارتند از:

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بالش‌هایی که از مموری فوم ساخته شده‌اند جز بهترین انتخاب ها برای کاهش گردن درد هستند. جنس این نوع بالش‎ها به گونه‌ای است که بدون ایجاد هیچگونه فشاری به ناحیه گردن و اطراف آن به سادگی حالت و فرم کردن را به خود می‌گیرند و به آن شکل در می‌آیند. این بالش‌ها به معنای واقعی کلمه بسیار نرم و گرم هستند و آرامش زیادی را درهنگام خواب برای فرد ایجاد می‎کنند.

اگر شما یک ورزشکار هستید که زیاد و به صورت پیوسته دچار کشیدگی عضله و درد در آن می‎شوید و یا کارمندی هستید که زیاد در پشت سیستم و مانیتور می‎نشینید این نوع بالش‎ها بسیار زیاد برای شما مناسب هستند. علاوه بر اینها، بالش‎های مموری فوم، بهترین بالش برای آرتروز هستند. اما تنها انتخاب شما برای کاهش درد در گردن فقط این نوع بالش نیست.

انواع زیادی از بالش‌های طبی وجود دارند که هرکدام ویژگی‎های منحصر بفرد خود را دارا هستند. همچون بالش‎های آبی و بالش‎های بادی که همانند بالش مموری فوم بسیار مناسب برای آرتروز هستند. افرادی که درد شدید در گردن خود دارند می‎دانند که خوابیدن بر روی بالش‎هایی که سفت هستند بسیار سخت می‎شود اما به تدریج که درد گردن آرام‎تر می‎شود می‎توان از بالش‎های طبی که سطح سخت‎تری دارند نیز استفاده کرد.

یک نمونه دیگر از بالش‎های طبی، بالش‎هایی هستند که به اصطلاح به آنها رول‎های گردنی می‎گویند. این نوع بالش‌ها برای افرادی که دچار درد مزمن گردن هستند بسیار مفید هست و به سرعت اثر مثبت آن را می‌‎توان مشاهده کرد. این نوع بالش‌ها که نام آن رول گردنی است، از جنس بالش‎های مموری فوم هستند و همانند آن بالش‌ها جزو بهترین بالش برای گردن درد و بهترین بالش برای کمر درد به حساب می آیند.

بالش طبی

۲ ویژگی که بالش‌ های طبی برای گردن باید داشته باشند :

در ادامه بیشتر به ویژگی‎های این دو نوع بالش اشاره کرده‎ایم.

بالش طبی سفت و محکم:

این نوع بالش‌ ها می‌توانند به مشکلات گردن و مخصوصا محافظت از انحنای طبیعی گردن کمک کنند. اگر عادت خوابیدن شما به گونه‌ای است که به پشت می‌خوابید، این نوع بالش‎ها بسیار مناسب شما است.

بالش طبی متوسط و نرم:

این نوع بالش‌ ها برای افرادی هستند که عارضه گردن خاصی ندارند. پس نمی‌توانیم بگوییم که این بالش مخصوص آرتروز گردن است. اگر می‌خواهید سلامت گردن خود را حفظ کنید و یا از گردن درد پیشگیری کنید، این بالش‌ها مخصوص شما است.

دیگر نکته مهم در بالش مناسب برای دیسک ، نحوه خوابیدن شما است ؛

سبک بالشی که انتخاب می‌کنید می‌تواند استراحت شما را بهبود بخشد، اما وضعیت خواب شما نیز در این امر نقش دارد.

خوابیدن به پشت

اگر به پشت دراز می‌کشید، به شما تبریک می‌گویم؛ این‌ بهترین حالت برای دیسک گردن است، در حالی که خوابیدن روی شکم بدترین حالت می‌باشد.

علی رغم هر موقعیت خوابی که بیشتر دوست دارید، حتماً بالشی انتخاب کنید که شکل طبیعی ستون فقرات گردنی شما را پشتیبانی کند. اگر به پشت می‌خوابید، گردنتان باید تکیه گاه داشته باشد. بالش طبی برای دیسک گردن با مدل کانتور طوری طراحی شده که این موقعیت گردن را حفظ می‌کند. همچنین می‌توانید از یک بالش رول شکل در زیر گردن خود استفاده کنید تا از سر شما حمایت کند.

خوابیدن به پهلو

اگر به پهلو می‌خوابید، برای صاف نگه داشتن ستون فقرات، از بالشی استفاده کنید که پشتیبانی مناسبی برای گردن فراهم می‌کند؛ بالشی که گردن شما را بالاتر از سر شما قرار دهد. این بالش باید به قدری ضخیم باشد که سر شما را بالا نگه دارد و همچنین آنقدر محکم باشد که سرتان در آن فرو نرود. بالش‌ های لاتکس به شما کمک می‌کنند، اما مانند مموری فوم بیش از حد گرم نمی‌شوند. یک بالش کانتور برای این کار طراحی شده است.

خوابیدن به حالت دمر

در این موقعیت خواب باید بالش طبی مناسب دیسک گردن را رها کنید و از یک بالش نازک استفاده نمایید تا ستون فقرات خود را تا حد ممکن صاف نگه دارید.

خوابیدن به صورت نشسته

اگر قصد دارید در هواپیما یا در یک سفر جاده‌ای یا حتی در یک صندلی چرت بزنید، یک بالش نعل اسبی را امتحان کنید. این‌ محصولات از گردن شما حمایت می‌کنند تا به یک طرف نیفتد یا تکان نخورد.

جمع بندی

بهترین بالش برای دیسک گردن، بالش تراکشن گردنی است. این بالش‌ها همانند دیگر بالش ‎ها دو رو دارند با این تفاوت که یک طرف آن به شکل وی انگلیسی است. فردی که دچار گردن درد هست بایستی به سمتی بخوابد که رویه وی شکل داشته باشد. این نمونه بالش‎ها برای افرادی که عادت دارند به پشت و یا به پهلو بخوابند بسیار مناسب است.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.